Louisa gekte

Voor de release van het Louisa coat patroon van Compagnie M mocht ook ik meetesten, je zag het hier al, en had ik meerdere mogelijke stapeltjes stof liggen om Louisa’s uit te maken. Aangezien ik ook met een quasi ernstige stoffenverslaving kamp is kiezen uit wat ik heb meer een probleem dan bepalen wat ik maak.  

Maar toch lag het jasje dat u zo meteen ziet niet in mijn kast, het lag nog in de winkel, jaja ;).  

Ik ga geregeld eens op bezoek bij Sophie van den depot/het machien en daar kwam ik nog een aantal kanshebbers tegen (zoals altijd) en wees Sophie me op een mooie rib met bloemen.  Een mooi art gallery stofje erbij als voering en we zagen een jasje voor ons! Lief als ze is vroeg Sophie me er een Louisa uit te maken om er dan over te bloggen én een give-away aan vast te koppelen! 

Yes yes, spits je oortjes, Sophie geeft het Louisa coat patroon van Compagnie M en bijhorende stof cadeau aan een gelukkige winnares!

Ik laat jullie zo meteen weten wat je moet doen om dit te winnen maar wil jullie toch eerst mijn mooie Louisa coat laten zien! 

Ik sprak af met Dominique van Do-didit om onze dames te laten kennis maken en en passant foto’s te maken van twee schattigaards in Louisa’s! Het was super om ze zo samen te zien lopen, de zoon vond het ook heel leuk dus die doet af en toe gezellig aan photobomben! 😁

Er komt een overload aan van foto’s, het was gezellig én een mooie (weliswaar koude) herfstdag dus ik kon niet kiezen! 

Ik had toevallig de ideale knoopjes liggen om te gebruiken in dit heerlijk uitziend boeketje.  Ik maakte een 4 jaar (een beetje op de groei) en verstevigde elk patroondeel, de voering kreeg een laagje vlieseline H630 en de kraag is de tulp Elton versie. 

 

Ik deed voor een eerste keer ook mijn best om de print te laten doorlopen maar omdat ik mijn voorpanden al geknipt had voordat ik die beslissing nam loopt het linkervoorpand niet door naar het rechtervoorpand. Toen de jas ineen zat zag ik dat de voorpanden toch bijna doorlopen,  geheel toevallig wel! 😆

Ik geef jullie ook nog even mee dat de Louisa gekte nog niet gedaan is hier ten huize Momfie, ik ben nog bezig aan eentje voor de extreme koude tegen te gaan, verwacht je dus maar aan nog een jasje. Het is denk ik ondertussen al duidelijk geworden dat ik graag jasjes maak, yes, I am an addict, gelukkig ben ik niet alleen, dat zie je bij deze dame ook!
U hebt het misschien ook al gemerkt maar er is een mega wedstrijd aan de gang bij Compagnie M, jasjes in overvloed en daar zullen de mijne ook tussen pronken, allemaal duimen graag! 😉

Wat moet je doen om de give- away te winnen?

 Heel simpel hoor, je laat gewoon een berichtje achter onderaan en je mag me volgen natuurlijk maar dat hoeft niet om mee kans te maken op het patroon. Je kan dit doen tem 6 December en dan laat ik daarna zo vlug mogelijk weten wie de gelukkige is!

Wat win je?

Het Louisa coat papieren patroon en mantelstof en voeringstof om zelf een Louisa te maken! 

Een onschuldige hand zal de gelukkige trekken, veel succes!

100 gedachtes over “Louisa gekte

  1. Famke zegt:

    Echt fantastisch mooi. Helemaal verliefd op het stofje en de roze ‘accesoires maken het helemaal af.
    Kan me niet voorstellen dat ik zoiets ooit zou kunnen maken maar bon, met Marthe haar patroontjes (en duidelijke handleiding) voel ik me waarschijnlijk wel zelfzeker genoeg om het te proberen 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Elke mondele zegt:

    Heel erg stijlvol, die stofkeuze! Misschien wel een idee om het omkeerbaar te maken omdat het vanbinnen ook zo mooi is? Mooi afgewerkt en topmodelletje, dat wil ik ook eens proberen. Heeft het jasje zakken?

    Liked by 1 persoon

  3. barbara zegt:

    keikeikeischoon jasje!! Ik heb veeeeeeeeeeeeeeeel te weinig (lees: bijna geen) blogs meer gelezen de laatste tijd en had dit dus ook gewoon gemist, maar bij deze kan ik je alvast heel hartelijk feliciteren met je winst in de wedstrijd! Heeeeeeeeeel verdiend!!! het is echt prachtig! en herken ik daar de rozenkrans, en de abdij van Vlierbeek? 🙂

    Liked by 1 persoon

    • sofiemeerschaege zegt:

      Bedankt Barbara 😘
      Ik maak toch zo graag jasjes hè, mn huishouden is nu wel wat verwaarloosd maar wat loopt de dochter te pronken! En je herkent inderdaad een abdij maar dan wel die van Tongerlo, in Vlierbeek ben ik nog niet geweest (ik zou eigenlijk ook niet weten waar dat ligt…west-vlaanderen?) X

      Liked by 1 persoon

      • barbara zegt:

        ooh die van Tongerlo, die ken ik ook, vandaar misschien de verwarring! Ben jij van die kanten? Ik ben opgegroeid in Oosterlo (Geel), en kwam best regelmatig daar in Tongerlo, zeker toen ik daar weekend- en vakantiewerk deed in ‘den dreamland’ 🙂 de abdij van vlierbeek is in kessel-Lo, bij leuven. Gek, ik vraag me nu plots af hoe de naam Vlierbeek daar dan bij hoort… 🙂 En dat verwaarloosde huishouden, zeg, dat weegt niet op tegen dat jasje he 😉

        Liked by 1 persoon

      • sofiemeerschaege zegt:

        Small world, amai! Ikzelf ben van Gent afkomstig maar ben de man gevolgd naar Geel en nu samen in Westerlo 😁. En de jasjes gekte is toch nog niet voorbij, ik heb nog 3 ‘bestellingen’ liggen voor familie en vrienden dus binnenkort is dat hier een stort! 😂

        Liked by 1 persoon

      • barbara zegt:

        hahaha 🙂 da’s een goei! een misschien ietwat onverhoopt neveneffect van die pareltjes die jij weet te fabriceren!? Ik ben alleszins toch wel benieuwd ze te zien! en idd, small world! gek soms he 😉

        Like

Geef een reactie

