Moiano Love

U weet het al even natuurlijk dat An van Straight Grain veel moois maakt/ tekent en u weet ook dat er al velen voor mij waren die lof hebben geschreven en kleedjes/ jassen maakten.

Wel ik doe het ook nog even…

Ik maakte de Moiano voor mijn Fin voordat de zomer begon, ik kan er nu pas over bloggen omdat ze hem nu pas draagt.  Het was of te warm of te nat waardoor ze hem nog niet veel droeg maar nu het eindelijk kan kijk ik elke keer met hartjes in de ogen naar mijn kind in haar jasje!

Het stofje is er eentje van petit pan, heel mooi met al die gekleurde bloemetjes en een streepje fluo, mijn ideale combo voor Fin!  Ik kocht het enkele jaren terug in de winkel in Antwerpen en nam toen mee wat er nog op de rol zat (bijna 3 m).  Ik wou er iets voor mezelf dochter en zoon uit maken.  Het is nu al 2 keer gebruikt voor Fin en ik denk niet dat er nu nog genoeg is voor mezelf maar ach, het kind is er zo mooi mee!

20160918_105859

De voeringsstof is een fluo oranje die ik na lang zoeken vond bij de stoffenstraat, ik moest en zou fluo hebben!

20160929_15562520160929_15553820160929_155646

Het was moeilijk om de kleur op foto goed te pakken te krijgen maar het moest nu gebeuren anders zou ik dit mooie jasje echt nooit met jullie kunnen delen! Het straalt zoals op de eerste foto, daar springt de fluo ook wat uit.

Ik heb geprobeerd een selectie te maken uit de vele foto’s maar ja, eigen kind, schoon kind, schoon jasje! een bombardement aan foto’s volgt, beware! πŸ˜‰

20160918_10491620160918_104918

Bij deze jas begon mijn pomponnetjes love ook, ondertussen gebruikte ik het in meerdere kledingstukken waaronder dit jurkje.

20160929_155314

20160929_155330

 

20160929_155210

Een eerste keer paspelzak diende zich ook aan, bijna perfect in mijn ogen πŸ˜‰

Het patroon is heel goed te volgen en het bestaat inderdaad uit veel patroonstukken (elke jas btw) maar het zit echt zo in elkaar! Ik streek de dunste vlieseline tegen de stof omdat het patroon wel wat stijfheid nodig heeft om tot z’n recht te komen.  Het wordt ook aangeraden om stevige stoffen te gebruiken.

Misschien moet ik maar jassenmaker worden want ik maak echt heel graag jassen! Ik maakte er vorig jaar al voor de dochter en zoon en natuurlijk maak ik er dit jaar nog een paar! Er belooft nog een pareltje van Compagnie M aan te komen en na deze mooie creatie te zien komt er zo’n exemplaar voor de zoon ook nog! De echte uitdaging zal zitten in een patroon te vinden voor mezelf want die meters wol voor mezelf nemen toch wel veel plaats in in de kast!

20160918_104930

Nog een paar? πŸ™‚

De laatste! Just happy being me!

20160918_105858

 

20 gedachtes over “Moiano Love

  1. Davina zegt:

    Heel erg mooi! Ik heb ondertussen eindelijk een patroon gevonden voor een damesjas naar mijn goesting. Hoop er tegen volgende winter dus ook eentje voor mezelf te kunnen maken. Stuur me maar eens een berichtje als je meer wilt weten πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  2. barbara zegt:

    oooh, hoe schoon is dat zeg!! wat een prachtige jas!!! en nu weet ik wie er met de laatste meters van deze stof vandoor was! Zo ergens vorig jaar of het jaar ervoor wilde ik deze ook per se, maar er was niks meer van over daar in Antwerpen! πŸ™‚ Het is dan ook echt prachtig!! echt, ik kan nog uren doorgaan hoe schoon ik dit vind!! zo op en top Γ f! tot in de stiksels, en dan die pomponnetjes nog!! BIG LOVE!!! ik ga het meteen pinnen bi m’n voorbeeld-bord πŸ˜‰ ! hat patroontje heb ik alvast al πŸ™‚ en naar een damesjaspatroon ben ik ook wel benieuwd, zou ik heel graag proberen!

    Liked by 1 persoon

    • sofiemeerschaege zegt:

      Sorry hΓ¨ dat ik het allemaal mee had πŸ˜‰
      Ik kon het niet laten liggen! Blijft ook wel moeilijk om erin te knippen…ooit is het op!
      Ik ben hier aan nog een jasje of 2 bezig maar weet niet of ik dit jasje nog kan evenaren! I totally get the love 😍 ik moest het gewoon delen omdat ik het ook zo mooi vind! Merci voor de complimenten 😚

      Liked by 1 persoon

      • barbara zegt:

        dat snap ik héél goed, zo schoon zeg!! echt een van de schoonste die ik al zag! en van dat stofje snap ik heel goed dat je ’t niet kon laten liggen πŸ˜‰

        Like

    • sofiemeerschaege zegt:

      Dankjewel! Amai al die lof seg, ik bloos helemaal! Ik vind het jasje ook wel fantastisch hoor, ze staat er zo mooi mee!
      Dat maak ik dus het liefst van al hΓ¨, ook omdat ik graag uitdagingen aan ga maar de details en combinaties die je erin kan steken zijn echt eindeloos! Ik ben nu bezig aan een jas (nieuwe jaspatroon van Compagnie M) en vind het echt heerlijk hoe dat opeens een jas wordt! Bijna klaar! πŸ˜‰

      Like

Geef een reactie

