Sew challenge 

Zweet, bloed en tranen!  Of toch alleszins veel gevloek bij het maken van het challenge kledingstuk!

Davina bracht ons samen met een geweldig idee, een blogmeet + sew challenge. De blogmeet moest ik aan me voorbij laten gaan maar de challenge was iets waar ik naar uitkeek!

Voordat ik uit de doeken doe wat ik maakte wil ik eerst afspreken met iedereen mij nooit meer iets voor m’n man te laten maken! Voila, nu bent u al gewaarschuwd voor het verdere verloop… 😉

Dat waren de criteria die ik kreeg van Tinne.

*de toekomstige echtgenoot

*stiekem verstopt pittig kleurtje

*retro

Super criteria buiten het feit dat naaien voor de aanstaande zeer moeilijk is…Er zijn weinig leuke patronen voor mannen en mijne man hier is zeer kieskeurig op dat vlak. Ik wil dan ook iets maken dat hij effectief draagt!

Brainstorm, werkend brein, pinnen, browsen…ik zou een broek maken! Het duurde heel lang tegen dat ik het juiste vintage patroon vond maar dat zou er niet binnen de tijd zijn.  Next!

Nog meer nadenken en inventief, creatief omgaan met wat ik al in huis had want opeens zat ik al in de week waarin we moesten bloggen!  Aaaaaaarggghh!!

Lmv raadplegen want ik wist uiteindelijk wat te maken! Mijn aanstaande en ik droegen vroeger vaak vintage vestjes van een of ander sportmerk…U kent ze waarschijnlijk wel…

Dat zou hij nog wel dragen en was voor mij nog realistisch om te maken in de beperkte tijd! Perry jas patroon uit Lmv bovengehaald en hoppa!

Bon…ik heb geen foto’s van de tussenfasen maar het onding was veel te groot en trok op niks! De mouwen waren echt mega! Geen fan dit patroon…ik vond ook de juiste boordstof niet dus neen, voor mij is de challenge niet echt gelukt…

Ik verkleinde dus zonder model en u raadt het al….te krap! Ik vind kleren die ‘fitted’ zijn leuk maar de man natuurlijk niet…het ligt dus in een hoopke bijeen omdat ik zwaar gefrustreerd ben ondertussen.

Ik nam foto’s zodat jullie kunnen zien wat mijn idee was maar het zal waarschijnlijk toch niet gedragen worden…Misschien recycleer ik het wel voor de zoon…een schoon ole-ke met zonen 09 streepkes, hoe cool wordt dat wel niet!

Wat lukte wel?

Een mooie paspelzak in sweaterstof, een eerste keer ;-). De streepjes in de mouw   (stukje zonen 09 stof) en de criteria zijn uiteindelijk wel aanwezig toch (het fel kleurke komt piepen)

Een foto van de hoedanigheid van het maaksel nu: een hoopke!

Ikzelf gaf criteria aan Ondinneke en die deed het uitmuntend dus ga zeker eens kijken!

Bekijk zeker de anderen ook want we hebben allemaal het beste uit onszelf boven gehaald! Nu ik ze allemaal bekeken heb vind ik het heeeeel erg dat het mijne niet zo goed gelukt is, wat een toppers zitten er tussen!

Molemiekes Naaiblog,B-naais, C-art-o-line, Mimaloki, De zussen, Flaflinko, Lucky Mie, La Vie Lady Rose, Hutse Pruts, Bij Oogappelsien, Naaisgerief

 

 

30 gedachtes over “Sew challenge 

  1. YeRaSi zegt:

    Ik vind het een kei mooi vestje!! Mijne vent houdt wel van dat strak en ik ook. Ik zie eigenlijk vooral een mooi naaisel! Maar ik herken het wel, naaien voor mijn man is vaak frustrerend, weinig patronen, past niet mooi aan,… Je hebt het toch maar gedaan!

    Liked by 1 persoon

    • sofiemeerschaege zegt:

      Ooh merci 😊
      Ik denk dat de frustratie voornamelijk kwam doordat het patroon niet voldeed aan mijn verwachtingen. Plus dan de tijdsdruk…
      Dank je voor de positieve woorden, dat verzacht de frustratie al wat en het hangt ondertussen al op een kapstok 😉

      Like

  2. TinneV (NaaiSGerief) zegt:

    Oh!!!!!! Ik ben echt, en dat meen ik!, danig onder de indruk van je doorzetting en resultaat! Amai, wat deed ik je aan, ocharme… Maar echt, ik vind het super mooi… Ik hoop dat het toch gedragen wordt, al is het ev. door iemand anders moesten jullie blijven vinden dat het niet past ;-). Voor mij ben je, hoe dan ook, meer dan DIK geslaagd!

    Liked by 1 persoon

  3. barbara zegt:

    ik zie dit nu pas, maar vind het toch echt wel geslaagd hoor! idd, het is wat aanpassend, en ik herken dat, mijn man vindt dat vaak ook niet helemaal je-dat. Maar nochtans vind ik het ‘m echt wel goed staan. En als hij het open laat hangen, is dat toch niet meer zo slim-fit? Ik vind het echt een heel tof vestje, zou zo in een of andere hippe skate-winkel of zo kunnen hangen, althans dat denk ik dan, want daar kom ik natuurlijk al 15 jaar niet meer binnen, hihi 🙂 Ik hoop dat het uit dat zielige hoopje kan komen en toch gedragen zal worden!! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

