De ultieme feel good jeans!

Ik heb het patroon al even en ik zag de meest fantastische jeansbroeken verschijnen op veel verschillende vrouwen lichamen, elk anders van vorm maar allemaal fantastisch mooi in deze jeans…

birkin-flares-call-for-testers

Foto Lauren Dahl – Birkin Flares

Ik presenteer jullie de Birkin Flares van Baste+Gather : genoemd naar stijl icoon Jane Birkin.Β  Het was toen den tijd van superwijde broeken, bloemetjeshemden, lang haar en den hele bazaar!
Deze jeans was voor mij een verademing, awoe skinny jeans, hoera wijde pijpen jeans!

IMG_7631 (2)

Ik zet de voordelen even op een rij voor jullie want deze keer wil ik de broek echt promoten, zo blij ben ik er mee!
* wijde pijpen grote fan hier aangezien ik goeie heupen heb πŸ˜‰
* hoge taille de meerderheid van ons heeft kinderen en we zijn niet allemaal meer gezegend met een platte buik sindsdien, gedaan met de overhangende vetrolletjes dus!
* door de 1,5 cm naadwaarde is er veel ruimte voor aanpassing waardoor je een perfect passende jeans kan maken wie wil dat nu niet!
* perfecte afwerking zoals bij the real deal jeans
*eens je aan het naaien/stikken bent is de broek relatief vlug af…ik deed er 2 avonden over maar als je een dag de tijd hebt dan stik je ze echt op een dag ineen!
* duidelijk uitgelegde foto tutorial en sew along fb groep waar de patroonmaakster altijd tijd heeft voor je tussen het zorgen van haar kids door
* je maakt een jeans waarvan iedereen denkt dat die uit de winkel komt +/- 70€ uitgespaard!

Volgens mij dus genoeg voordelen om dit patroon aan te schaffen.Β  Het is in het Engels maar mits de foto tutorial kan er weinig fout gaan en mocht je toch vast zitten mag je het mij altijd vragen.Β  Zo graag wil ik dat jullie deze broek ook maken! πŸ™‚

Mocht je niet overtuigd zijn van mijn foto’s en lovend commentaar check dan zeker de instagram account van Lauren Dahl of google The Birkin Flares.Β  Ze is uitgebreid getest en fantastisch bevonden.Β  Pienkel maakte ze ook en ook daar lovende woorden voor dit jeans patroon!Β  Ik maakte deze broek zonder de studs en kleingeldzakje (deze maken de broek volledig af) omdat ik nog niet helemaal zeker was…nu volledig wel en de volgende Birkin (het zal wel zijn dat die er komt!) wordt er een met alles erop en eraan!

Misschien herkende je de Aster trui uit LMV al die ik erbij maakte, de gele versie is een stofje van bij den depot, ideaal voor de lente/zomer.Β  Beetje doorzichtig maar met een topje onder superleuk om te dragen!Β  De kersjes komen van de stoffenstraat en maakte ik rap rap om naar een vrijgezellen te gaan met thema rood/zwart (in stijl gaan feesten dus πŸ˜‰ )

Ik verlengde de Aster zeker 10 cm en dan nog trekt de stof soms naar boven.Β  Ik steek het op mijn zware boezem maar ondanks dat is het een model dat ik nog vaak zal maken, verlengd weliswaar!

IMG_7642 (2)

Dat ik vooruitgang maak in het poseren kan je hier dus ook zien! πŸ™‚

IMG_7639 (2)

Dan wil ik ook nog even een eervolle vermelding geven aan de fotograaf…mijn vriend trekt niet zo graag foto’s van mij/voor mij. Ik kan naar hem toe nogal veeleisend zijn op dat vlak (sorry hΓ¨ liefje πŸ˜‰ ) dus trok ik mijn stoutste schoenen aan en vroeg ik Sophie (van den depot/ het machien) of zij deze niet wou trekken.Β  Applausje voor haar dus want het was een zeer amusante fotoshoot en ik heb veel mooie foto’s om uit te kiezen Γ©n de vriend was ook blij dat hij het niet moest doen!

 

39 gedachtes over “De ultieme feel good jeans!

  1. Marie-Paule @Sopoposew zegt:

    Wauw, wauw, wauw!!!!!
    Geweldig goed gelukt, seg. En die pasvorm!
    Dat is ook mijn soort jeans, omwille van dezelfde redenen. Zo jammer dat die niet tot mijn maat gaat.
    Aster truitjes zien er ook super uit. Die moet ik ook nog maken.
    Top outfits! Ik kan het niet genoeg zeggen!

    Like

  2. sofiemeerschaege zegt:

    merci! πŸ™‚
    ik ben er echt zoooo blij mee!
    ik breng de broek wel mee de 27ste want ik ben ervan overtuigd dat je er wel in kan, aan de hand van de rek in de jeans die je gebruikt kan er veel verschillen. ik kan ze eigenlijk een maat kleiner maken want na 1 dag dragen ‘lubbert’ ze al enorm…
    you too are in need of a goddess jeans! πŸ˜‰

    Like

  3. Tam Tam zegt:

    waw, echt super! Ik heb echter wel graag een lage taille (mΓ©t vetrolletjes :-)). De Astertrui staat hier ook op het programma, zeker nu ik zie dat het in een lichtere tricot ook mooi valt. Prachtige outfit en mooie foto’s van Sophie!

    Liked by 1 persoon

    • sofiemeerschaege zegt:

      merci πŸ™‚
      ik droeg vroeger voornamelijk lage tailles maar ik zou me nu niet meer buiten durven laten zien (daar heeft wel nen tweeling in gezeten hΓ¨, dubbel zo erg! :-D) dus is de oplossing een hoge taille πŸ˜‰
      en die aster trui is zo vlug klaar! me-time in een uurke!

      Like

      • sofiemeerschaege zegt:

        Ik denk dat het is zoals de patronen van zonen 09, de lars bvb of de theo. Ik stel dat vaak uit omdat ik denk dat ik het nog niet kan of ik zie het gewoon niet zitten of denk dat ik daar nog niet zit qua niveau. En dan begin ik eraan en hup, tis af! Op die manier besef ik ook dat ik vooruitgang maak en beter wordt! πŸ˜‰πŸ˜
        Maar je was al overtuigd hè, ik kan het gewoon niet laten om aan empowerment te doen! 😜

        Like

  4. Davina zegt:

    Ze zit prachtig, die jeans! Echt een knappe prestatie, daar zou ik precies nog eens heel hard over moeten nadenken, of ik zoiets zie zitten πŸ™‚ Dat detailwerk, prachtig!

    Like

  5. xcocolienx zegt:

    wooow seg zo mooi!!
    Ik mag binnenkort ook een jeansbroek testen! Super spannend want ik heb nog nooit een jeansbroek gemaakt!! De jouwe is echt super goed gelukt! Staat je heel mooi!
    En je asters passen er mooi bij, en als je wat chiquer wilt gaan, misstaat een blazertje oook niet!! xoxo

    Liked by 1 persoon

    • sofiemeerschaege zegt:

      Merci πŸ˜€
      Test jij toevallig die skinny broek met hoge taille die op de fb groepen te zien was?
      En btw op zich is het helemaal niet zo moeilijk hoor een jeansbroek maken. Veel stappen te volgen maar oh zo voldoenend! Ik kijk uit naar de jouwe!

      Liked by 1 persoon

      • xcocolienx zegt:

        jaa die van sewera πŸ˜‰ Ik ben benieuwd πŸ™‚ de ginger van closet case files heb ik ook liggen en de popcorn jeans van blousette rose, maar ik durf er nooit aan beginnen. Nu met die van sewera is dat hopelijk de start van mijn jeanscarriΓ¨re πŸ˜‰

        Liked by 1 persoon

      • xcocolienx zegt:

        hahah πŸ™‚ de jouwe is dan ook echt super mooi!! Ik weet niet of de mijne wel zo gaan uitdraaien hoor πŸ˜‰ je zal het wel zien wanneer mijn eerste jeansavonturen starten πŸ˜‰ x

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

