Selfish Sewing…for a contest!

Ik ben geen competitiebeest…echt niet! Maar voor Compagnie M haal ik wel graag alles uit de kast én sta ik voor de eerste keer zelf op de foto’s!
Niet met heel veel goesting en ook niet met veel flair want ik kan echt niet poseren!

De wedstrijd was al begonnen toen het me daagde dat ik wat nieuwe dingen nodig had, een paar nieuwe outfits, iets leuk en nieuw alleen voor mij! Ik zag vaak de Hope cardigan voorbijkomen en die leek me toch heel hard op een Julia.  Waarop ik besloot om de Julia te hacken, ik had nu eenmaal een vest nodig ;-).

Aangezien ik echt niet kan poseren paste ik een truc toe die ik vaak bij haar zie. Het werkt dus heel goed want ik kan naar mezelf zien! Merci MP!

Aangezien ik echt niet kan poseren paste ik een truc toe die ik vaak bij haar zie. Het werkt dus heel goed want ik kan naar mezelf zien! Merci MP!

Ik knipte het voorpand in 2 en ronde de hoeken af.  De eerste versie was die met de -kenmerkend voor de Julia- brede boordband onderaan maar die was te zwaar voor de streepjesstof die ik gebruikte.

20151020_165217 (2)

De tweede versie was zonder brede boordband maar al met afgeronde hoeken en met een biais in dezelfde streepjesstof. Hier miste ik toch wat contrast dus zorgde ik voor een rode draad doorheen mijn Julia hack die nu verdacht veel op een Hope cardigan lijkt…of was het andersom?

20151020_165149 (2)20151020_165243 (2)

De stof is een vrij dunne tricot maar in combinatie met een longsleeve is het best wel te doen voor de herfst/winter. One happy mama here!

Aangezien ik toch bezig was met de Julia en ik ook nog een kleedje nodig had besloot ik nog maar eens te hacken.  De Julia mocht wel wat langer…en nog…en nog! 20151020_164701 (2)

Ik gebruikte het rok gedeelte van een patroon dat ik eerder al gebruikte, de Nettie bodysuit/dress van Closet Case Files.  Het sloot naadloos aan bij de Julia, achteraf gezien had ik misschien best de lengte van de boordband van de Julia er ook aan kunnen toevoegen maar dat is niet gebeurd.  Wat het een kort en pittig kleedje maakt maar ik ben daar niet treurig om.

20151020_164118 (2) 20151020_164646 (2)20151020_164116 (2)Het achterpand kon ik niet uit 1 stuk knippen, aangezien ik maar 1,5 m van deze stof had.  Ik had er oorspronkelijk nog een zwarte band over de gehele lengte tussen gestoken maar deze stoorde me een beetje en was uiteindelijk niet nodig aangezien de stof zelf grillig genoeg is zodat het niet (of maar een beetje) opvalt dat daar een naad zit.  Ik geef u ook maar even mee dat ik het vrij moeilijk vind om mijn achterkant te laten zien in dit kleedje, als ik deze foto’s zie dan denk ik ook dat er nog zeker 10 kilo’s af mogen (drijfveer) maar ik durf het zeker wel te dragen en ik ben er trots op

20151020_163943 (2) 20151020_163507 (2)

Ik gebruikte voor zowel deze versie als de Hope cardigan/Julia hack de diepe kraag omdat die mijn grote boezem beter flatteert.
De stof is er eentje die ik kocht toen de Julia uitkwam (Marthe maakte 1 van haar voorstel Julia’s uit de oker variant van deze stof) en het is een zalig stofje! zeer zacht en van een heel goede kwaliteit wat het draagcomfort zo hard vergroot!

Voila, mijn fotodebuut is er geweest en er zullen er nog volgen want ik maakte de Nettie dress ook nog in 2 varianten.  Waaronder die voor de trouw van mijn broer, ik wacht nog even op wat foto’s en dan krijgen jullie deze ook te zien.
Als laatste ronsel ik even mee stemmen voor een mega top wijf dat ik nog nooit in levende lijve heb gezien dus ik ga er maar even van uit dat het een topwijf is ;-).
Marie-Paule van So popo sew doet mee aan Sew it up en ze heeft stemmen nodig! ze krijgt die van mij maar krijgt ze die van jou ook? Gewoon klikken op de link van Sew it up en stemmen maar!

4 gedachtes over “Selfish Sewing…for a contest!

  1. Marie-Paule @Sopoposew zegt:

    Oh, wauw! Ik vind beide hacks zo heel erg geslaagd! En zo blij om je eens op foto te zien. Je doet dat super! Die poses werken echt, he 😉 En nu de drempel beklommen is, komt dat verder helemaal goed. Nog meer selfish sewing, ge doet dat goed!!! En merci voor de steun, ik ben er zowaar emotioneel van xxx

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

