De dochters van…Compagnie M

Zoals jullie al wel weten is er een heuse wedstrijd aan de gang waar ik al 1 Compagnie M-ke voor heb gemaakt. Het is te zeggen, dat was al gemaakt voor de wedstrijd dus vond ik dat ik er toch nog eentje mocht maken…of twee! 😉

Ik had wat zitten schetsen en zag een heel mooie mix van Ileana met Mara….alleen had ik niet gerekend op andere creatieve breinen zoals die van haar.  De moed zakte me een beetje in de schoenen, zou ik nog wel meedoen, uberhaupt iets maken met al die mooie inzendingen al? Ik zag op verschillende facebookgroepjes dat er nog wel wat mensen waren die het even niet meer zagen zitten tussen al dat moois.

Gelukkig maar dat ik wat koppig ben want ik wou die Ileana uit mijn hoofd toch wel gemaakt zien en ik vond een passend stofje op het stoffencircus in Turnhout én zag dat die andere Ileana/Mara een hack was en ik voor de mix en match (er zijn bij de wedstrijd drie verschillende categorieën; plain&simple, mix&match en pattern hack) wou gaan dus hield niks me nog tegen om mijn -inmijnhoofd- Ileana toch te maken.

20151017_163758 (2)

die dag was het licht ook niet zo super dus de kleuren komen niet tot z’n recht maar believe me, het is FLUO!

Ik vertrok vanuit de Ileana met cirkelrok en nam het Mara bovenstukje, ik dubbelde het wel zodat het toch dit seizoen gedragen kan worden.  Ik nam de lange mouwen van de Louisa en zette daar het boordstof gedeelte van de Julia aan.  Er was iets te weinig contrast onderaan dus maakte ik (voor de eerste keer) de druppelvormige zakjes van de Ileana in de cirkelrok.

20151017_163230 (2) 20151017_163213 (2)

Tot mijn grote verbazing heb ik echt niks moeten aanpassen! Alles kon bijeen gepuzzeld worden en zelfs de mouwen van de Louisa moesten niet verlengd worden om toch te kunnen doorgaan voor lange mouwen.  Als er al iets tegenviel dan was het wel dat mijn stof iets te veel rek had in samenwerking met de katoen en dat ze iets te licht was maar waar een wil is is een weg en die moeilijkheden vielen uiteindelijk nog mee.

20151017_165139 (2)

de achterkant is sober gehouden, daar nog eens de knopen sluiting van de Lotta aan toevoegen zou net iets te veel geweest zijn.

20151017_163300 (2)   20151017_165000 (2)   20151017_164653 (2)

Ik hou dus van fluo en ik hou echt ook van de Ileana!  Anytime, anywhere (fluo gaat voor elk seizoen 😝)! Er komen ongetwijfeld nog mix&matchkes van Compagnie M vanonder mijn machien gerold, zeker na het zien van die eindeloze inspiratie in de co
ntest.  Iedereen doet duidelijk hard zijn best om er eens over na te denken en er echt het mooiste uit te halen, dus nu al een dikke proficiat aan ons allemaal!

20151017_163339 (2)

Mijn model wou deze keer niet echt meewerken dus de foto’s zijn niet zo zuiver en de meeste zijn met traantjes, wat de selectie zeer klein maakte.  De papa stond hier dus bij de betere foto’s achter mij of naast haar gekke bekken te trekken.  Ik zag dus ook weer even in dat ze nog maar 2,5 is en ondanks het feit dat ze heel graag poseert ook nog maar een kleine meid is die wil spelen en bewegen…ook al is er een wedstrijd…
bkduYpI6xAlWHYj5lWTMcwHV9bh5J6cutu4IUaaLqlI (3) nTPV88cdcncg5zzOq1ZVH3LNPxnx7pwtQ6PaG_qo0B4 (3)

Nog even dit…ik ben nog niet klaar met deze wedstrijd…nog een klein sprintje want het was ook weer eens tijd voor wat selfish sewing! To be continued!

(Stofjes van stoffencircus en Petit Pan en knoopjes van het knoopjes walhalla Ateljee P)

9 gedachtes over “De dochters van…Compagnie M

Geef een reactie

