Een Belgisch huwelijk…voor een huwelijk!

In de vorige blogpost gaf ik al een kleine sneak peak en via instagram een iets grotere maar uiteindelijk weten jullie nog niet veel.
Tot nu dus, want vandaag vertel ik alles over het huwelijk van dit jaar namelijk dat van Compagnie M en Zonen 09!

hitXL63_6hamezJlh00pWHQcVgfk3rqvlaXJJvsufqs

Mijn broer besloot eventjes te trouwen, 2 maanden nadat hij het ons had verteld zouden ze al trouwen (het laatste weekend van September) er werd wat paniekerig maar zeer blij gereageerd toen mijn überschattige tweeling werd gevraagd om ook bruidskindjes te zijn…en of ik de kleertjes ook kon maken.
Er was sprake van tweed, een opa kostuum, schattigheid alom en nog veel meer!

Voor mijn zoon werd het dus een Cisse in een mooie tweed-achtige stof die ik vond bij de strik in Ledeberg met daarop het Fil vestje van La Maison Victor (Belgisch naai-tijdschrift) in diezelfde stof.

20151005_090306 (2)

Het fotomodel in hem kwam even naar boven, ik sta dus versteld van deze foto’s!

20151005_085852 (2)

Het is de eerste keer dat ik de Cisse maakte (ik ben een Jacob-lover all the way) en ik sta versteld van het feit dat die eigenlijk nog vlugger dan de Jacob in elkaar zit! En de zoon staat er dan nog eens supermooi mee én de maat was volledig juist! Ik maakte een 92 standaard en voegde een paar kleine gouden accentjes toe.  Ik vergat een gouden paspel aan de achterkant maar dat maakt de broek niet minder mooi! Vanaf nu dus ook grote Cisse lover en zeker van de onderkant, ik hou echt van die omgeslagen look van de Cisse!

Een wit hemd besloot ik gewoon te kopen (know your limits 😉 ) maar maakte er last minute nog de Camil cardigan bij van La Maison victor (foto’s zie verder in de blogpost)

20151005_090308 (2) 20151005_090333 (2)

Oorspronkelijk wou ik de Theo maken maar de tijd nekte me…
Het gouden strikje, dat alle mannen in de familie droegen, maakte ik volgens de handleiding van La Maison Victor, te vinden op hun website. De schoenen van mijn grote man zijn ons favoriet merk voor jongens, goed zittende Converse sneakers die we kunnen blijven dragen tijdens de winter!

20151005_085858 (2)

Hier vroeg ik om hun ‘poepies’ eens te laten zien, zo braaf luisteren dat ze deden!

20150923_164018 (2)

Dit was de volledige outfit en mijn zoon is geen stilzitter (hoeft ook helemaal niet) dus kon ik dit beter tonen in een stilleven ;-).

Voor mijn dochter maakte ik (na lang zoeken naar het juiste patroon) een ‘gewone’ Ileana van Compagnie M.

20151005_083935 (2)

Ik ben op zoek gegaan naar de juiste stoffen (satijn, tule, kant, organza) om deze allemaal in de juiste en bij elkaar passende kleuren te vinden in Kasterlee, namelijk De Stoffenstraat.  We kozen voor ‘champagne’ om toch niet te veel in de buurt van het wit van de bruid te komen.  Uiteindelijk moest ik de kant op het satijn stikken om zo eigenlijk 3 lagen te krijgen in het bovenstukje.  De onderkant bestaat uit de satijnen cirkelrok met twee lagen organza boven, die expres wat langer komen, en afgewerkt met satijnen biais.  Er zijn hier nogal wat lagen biais doorgevlogen…

20151005_083543 (2) 20151005_083617 (2) - kopie 20151005_083636 (2) - kopieDeze gewone versie van de Ileana, zonder kraagje maar met kapmouwtjes en cirkelrok, werd opeens niet meer gewoon maar spectaculair mooi (al zeg ik het zelf :-p ) door het gebruik van de stoffen.
Ik maakte zowaar een echt prinsessenkleed voor mijn liefste dochter!

20151005_084355 (2)

De foto’s zijn niet altijd even scherp maar de dochter had zo’n plezier om haar prinsessenkleed te laten zien dat ze niet zo vaak stilstond.
Ze liet ook vakkundig zien dat ik een tule-rok had gemaakt om haar kleedje wat ‘boller’ te maken.

20151005_083944 (2)

20151005_084349 (2)

20151005_084329 (2)We zochten nog naar de gepaste schoenen en vonden deze bij Aap.Noot.Mies (een online kinderschoenen webwinkel, met bakstenen winkel in Gent) helemaal bling bling en in stijl voor de grote dag van nonkel Pieter en tante Anupa!

Omwille van de regen de week voor de trouw moest er nog iets bovenop komen om de koude tegen te gaan. Ik zou een poncho maken in een (namaak)bontje om boven de Ileana aan te doen…geen patroon te vinden dat naar mijn zin was, geen namaakbont te vinden in de juiste kleur én op niet zo verre rij afstand! Gelukkig was daar mijn moeder die een ideaal bovenstukje had gevonden (in een nieuwe winkel in Gent die al veel besproken is geweest in de sociale media)! Veelbesproken maar nu even de reddende engel dus geen slechte woorden hier!

20151005_084203 (2)

20151005_084221 (2)  20151005_084118 (2) - kopie

20151005_111835 20151005_111826

Zo gingen ze in stijl naar de trouw van mijn broer en zijn kersverse bruid, nu volgen nog wat foto’s van de kids samen en sfeerbeelden van de trouw.
Het kleed dat ik maakte voor diezelfde dag laat ik in een volgende blogpost zien (samen met andere jurken die ik al maakte voor mezelf maar nog niet kon/wou laten zien) jaja, een beetje ‘ik laat mezelf niet zo graag zien tegenwoordig’-angst…working on it 😉

20151005_085721 (2)

Love them to pieces!

20151005_085831 (2) - kopie

20151005_085924 (2)

20150925_114300 (2) - kopie

Er is er dan toch eentje tussen gekropen van ons gevieren, helemaal in stijl voor de wondermooie dag.

FB_IMG_1443986344271 (2)

Foto genomen door Evelien Van De Kerckhove

Als ik mijn dochter vraag wie er een prinses was die dag dan antwoord ze eerst Anupa en dan pas zichzelf, wij vonden dat trouwens allemaal 😉

Foto genomen door Evelien Van de kerckhove

Foto genomen door Evelien Van De Kerckhove

FB_IMG_1443985693463 (2) - kopie

Foto genomen door Evelien Van De Kerckhove

De Camil cardigan op groei!

FB_IMG_1443986349221 (3)

Foto genomen door Evelien Van De Kerckhove

De laatste foto is één van de vele foto’s van mijn broer en zijn bruid, het was een geweldige dag en nog eens veel zoenen en een dikke proficiat aan jullie beiden! XXX

MjY0MTcyOTI1NzA3NzUyNzU5OTQ4NDAxNjQxMTc5MTg3NjY0MDAw

10 gedachtes over “Een Belgisch huwelijk…voor een huwelijk!

  1. sofiemeerschaege zegt:

    Hihi, merci!
    Niet normaal wat een bruidskleedje met ne mens kan doen! Ik ben apetrots op die twee en ze waren ook zo braaf tijdens de ceremonie!…ok, de ene al wat meer dan de andere (boys will be boys 😉 ) maar niemand vond dat abnormaal! Vanaf heden is de term prinses hier ook niet meer weg te slaan (stiekem vind ik dat wel leuk!) maar ik weet nu alleszins waar mijn mosterd (of graan?) te halen als ik nog een prinsessenkleed moet maken…Who knew!
    (gebruik ik die zegswijze nu zo verkeerd? still having mommy brain issues!)

    Like

Geef een reactie

