It is a race, it is a race…

I hope I win 😉. (Quote van Rowan Atkinson aka Mr Bean in Rat Race, die woorden en manier van zeggen blijven me bij en in tijden zoals deze zoeven ze constant door mijn hoofd.)

 Vandaag voelde het zeker zo!

Ik wou toch nog een laatste Ishi maken om mee te doen met de Ishi contest contest van Straight Grain en had hier al enige tijd een combo liggen die ik heel mooi vond maar waar ik niet zo zeker van was. Ondertussen, door de vele blogreacties, heb ik geleerd om die twijfel en onzekerheid toch wat te stillen.

Proberen weliswaar want tijdens het maakproces heb ik een aantal mensen gecontacteerd met de vraag: ‘is het niet te veel?’ (Sorry MP 😏) Jaja, dat gaat nog even duren voordat ik terug mijn stoere, zekere zelf ben maar 7 kilo lichter betekent al veel hier en ik voel dat die zelfzekere Sofie op komst is! Ik heb dus ook al een kleedje gemaakt voor mezelf en er zijn foto’s maar die blog komt later.

Back to Ishi!

Ik ben vorig jaar naar een verkoop van Mis-en-plis geweest en heb me daar wat laten gaan…u kent dat wel! Daar kocht ik een mooie lichte, retrofeeling jeans en een bijpassend stofje waar ik niet echt een naam op kan leggen qua materiaal…misschien kom polyester nog het meest dichtbij.  Deze match was made in heaven maar er miste nog een derde heavenly match…totdat ik terugdacht aan dat leuke tricotje dat ik bij Little Vixen kocht.

Een gouden, licht doorzichtige stof met wat rek in. Ik ging de uitdaging met mezelf dan toch aan en tadaa, ik stel hier mijn wauw Ishi voor. Niet dat mijn vorige Ishi’s gedrochten waren maar deze Ishi vind ik echt heel geslaagd. Oordeelt u zelf maar en mocht u mijn mening delen dan kan u er naar alle waarschijnlijkheid binnenkort op stemmen, waarvoor nu al dank en mijn oprechte excuses voor de komende ‘wilt u toch nog even stemmen spam’.

De eerste foto die ik trok was direct een voltreffer, ik riep haar nog ‘kijk eens naar mama’ en ze draaide professioneel haar hoofd en lachte me toe. You go baby!

Ik werkte de prinsessen naden af met gouden paspel, kwestie van genoeg goud te hebben nu we toch eens voor bling kozen. Ik gebruikte de 18 maanden voor mijn fijne 2-jarige maar verlengde de onderkant met 3 centimeter zodat haar pamper toch niet te veel te zien was indien ze bukte. Bij de vorige Ishi’s (telkens 18 maanden) zag je de pamper als ze bukte, niet erg maar niet altijd even fijn.

Ze kreeg ook een gouden stukje overschot om wat mee te prutsen tijdens de fotoshoot, het zat ook in haar haar (daar was ze trouwens zeer trots op).

Aangezien ik geen gouden schoentjes in mijn voorraad had kreeg ze gewoon haar retro ‘turnsletskes’ aan, super makkelijk voor snel aan en uit te doen en hop den buiten in!

De achterkant kreeg geen paspel in de naden aangezien ik daar voor een ander focuspoint wou gaan, namelijk een zichtbare, zware rits die ik kreeg van de schoonmoeder uit haar ‘stash’ van vroeger. U raadt het goed, alweer retro. De rits is iets korter dan voorgeschreven maar ze past er net in! Oef!

Hier ziet u de rits beter maar helaas ook dat de Ishi hier nog niet gestreken is, toch nog aan foto’s willen maken en in de zon betekende niet strijken, vergeef het mij alsjeblief…But look at that gold shine, my precious!  

Oei nat…de fotosessie verliep langs het zwembad…Zakken gevonden en geen pamperpoep te zien bij het vele bukken (stoute mama, props leggen zodat ik wat beweeg voor de fotoshoot)!

Het is duidelijk, denk ik, I love collages!

      

De Ishi zal hier nog heel lang een favoriet patroon blijven, ik bedoel eigenlijk hét favoriete patroon want ik maakte er al drie en er liggen nog combo’s klaar (onder meer een winterversie). Het is ook ideaal voor de dochter want het geeft haar vorm maar verbergt haar peutertonneke en die zakken zijn een zaligheid om de dingen die van haar broer zijn in weg te stoppen!

3 gedachtes over “It is a race, it is a race…

Geef een reactie

