Een nieuw jasje…

Dat de winter voorbij is zou je niet zeggen…maar dat mijn kinderen groeien als kool is ondertussen wel al duidelijk. De dochter had dus nood aan een nieuwe jas en aangezien mijn smaak een dure smaak is besloot ik me aan de Jackie van Iene Miene te wagen! 

Ik heb het meest ‘gezwoegd’ bij het tekenen en knippen van het patroon, nog nooit zoveel patroondelen verwerkt, 14 stuks maar liefst! 

Het ineenzetten daarentegen was al veel makkelijker en ging zelfs vlotter dan verwacht! Dankzij de Ishi’s die ik onlangs maakte waren bepaalde naden geen verrassing meer en alles liep vlot! Het was een feest! Ik zou er zo nog een maken (alleen niet overtekenen en knippen want dat vond ik precies tijdrovend :-p) dus breng de voorgeknipte Jackie maar langs en ik zet ‘m ineen!

Het naaien was nog nooit zo leuk en dankzij mijn allerliefste vriend die als afleiding werkte voor de kindjes kon ik 1,5 dag werken aan het ineenzetten van deze mooie jas. Ik had twijfels bij mijn stofkeuze, meestal ga ik voor meer kleur, maar de uiteindelijke jas bleek toch een pareltje te zijn geworden! 
Ik wou dan ook hele mooie foto’s maken met het jasje en bijpassende schoentjes buiten maar kwam bedrogen uit…gietende regen kreeg ik! Dus zijn het foto’s aan de muur en een ietwat overbelichte foto die ik vlug nam…

   
Op de bovenste foto zie je misschien dat de knoopsgaten niet zo goed zijn gelukt, ligt het aan de grootte of moet ik het beleg nog meer verstevigen, ik weet het niet. Na het openen van de knoopsgaten bleken ze te rimpelen en ik kreeg ze niet mooi afgewerkt.  Volgende keer ga ik misschien wel voor kleinere knoopjes en dus ook kleinere knoopsgaten.

     
Misschien aan de achterkant ook nog een knoopje? Of twee? Button overload hoera!

  

Ik beloof hierbij dus ook plechtig om binnenkort een heuse fotoshoot te doen waarin mijn kindjes alles tentoonstellen dat ik onlangs voor hen maakte…be prepared to see an overload of pictures!

6 gedachtes over “Een nieuw jasje…

    • sofiemeerschaege zegt:

      Zeker doen! Ik vond het echt plezierig om in elkaar te steken! Alleen spijtig dat ik nog altijd geen nieuwe stof kan/mag kopen want dan had ik een fellere combo gemaakt maar de voorraad moet eerst minderen! 😉
      En uiteindelijk vind ik het echt heel mooi geworden!

      Like

      • Isabel zegt:

        Ok, je hebt me overtuigd :-). Dat van die stoffenvoorraad ken ik ook… maar ik kon me weer niet meer houden, ik ben vandaag naar Ateljee p in Geel gereden want zij doet superverkoop op designstofjes. Ik ben gezwicht 😉

        Like

      • sofiemeerschaege zegt:

        Echt zo’n superverkoop? Ben hier zwaar aan het twijfelen welke braderie te doen…Herentals (passe-partout en pindanutjes) of Heist (den depot) of Geel met ateljee P en juffertje uil…heel moeilijk! 😜

        Like

Geef een reactie

