Bloginhaalmanoeuvre part 2

Ik heb hier onlangs en nog niet zo lang geleden een aantal dingen gemaakt waar ik dan uiteindelijk niet zo tevreden van was. Ze waren te groot, te zwaar, niet wat ik voor ogen had en ga zo maar door!

Vandaag laat ik deze op de wereld los, want van fouten leren we!  

Het blijkt dat ik dus nog niet zo goed mee ben in de juiste stof kiezen voor een project, ik heb dan wat in mijn hoofd maar door de stof komt het nooit zo uit zoals ik het in mijn hoofd had, helaas. Bijgevolg worden die dingen dan eigenlijk niet gedragen ondanks het feit dat velen die hier langskomen het wel mooi vinden. Blijkbaar dus toch een beetje perfectionistisch!

Het begon met de Lotta van Compagnie M, ik wou eerst een tesversie maken dus koos ik een oud retrostofje dat hier al lang lag. Ik moest het combineren maar had enkel een bijpassende canvas, geen probleem (dacht ik), het is toch een testversie!  

  

Het zijn dus geen aan-foto’s maar hang-foto’s. Hier zie je duidelijk dat die canvas niet geschikt is om te rimpelen…is er uberhaupt canvas geschikt om te rimpelen? Ik denk het niet, en blijkbaar was ik toen ook niet aan het denken, ik wou enkel matchen in kleur!  

Het bovenstuk van de Lotta is ook iets te lang voor mijn dochter, ze is niet groot maar ook niet klein met een ton van een peuterbuik.  Ik verkortte het bovenstuk maar het lijkt scheef gedaan, opgemeten is dit niet zo.  Op zich is het een leuk kleedje qua kleur maar het kan me niet bekoren.

Het volgende kledingstuk dat hier al even klaar hangt is de Tinny van Straight Grain. Ik maakte eerst een testversie maar de gok was juist, mijn dochter heeft 1 maat kleiner nodig en die past haar fantastisch! Helaas had ik hier ook niet gerekend op de stevigheid van de stof. Deze Froy en Dind is heel licht (en kreukt enorm vlug!) waardoor het beleg terug naar boven kwam. Ik voerde het bovenlijfje dan volledig maar de kraag blijft niet goed zitten. Alweer een leuk kleedje dat toch niet echt volledig mijn goesting is, ik vraag me dus nu ook af wat ik wel kan maken in deze lichte stof?

Onlangs ergens een heel leuk kleedje gezien van een fameuze naaister (veel oooh’s en aaah’s van mijn kant) die in dezelfde stof een kleedje maakte en daar was niks aan de hand…het zal dus wel aan mij liggen, nog meer oefenen dus! (Mocht er iemand tips hebben over de how to work met lichte stoffen, ik weet het graag!)

   

Over naar de volgende poging tot….een Ishi, ook van Straight Grain!
ik maakte er al 1 in (alweer) een teststof, deze zag u hier. Maar er komen er nog veel meer want dit patroon is echt iets voor de dochter! Met de Ishi contest in het achterhoofd wou ik er deze keer 1 maken in punta di roma.
De laatste tijd weiger ik nog stof te kopen (lees als:ik mag niet meer!) dus deed ik het met de mama punta’s en een dioleke van de kringwinkel. Ik nam een gok en deed het zonder rits of knoopje en deze mooie Ishi kwam tot stand!

   

De twijfel sloeg toe toen ik de dochter deze Ishi aandeed. Ik denk dat het mooier was geweest mocht de donkere kleur in het midden gezeten hebben en de lichte kleur langs de zijkanten…ik heb er lang over getwijfeld maar ik dacht dat deze keuze de beste was opdat de oker punta net iets zwaardr en dikker is dan de groene punta (waarvan ik eigenlijk twijfel of het dit wel is maar zo gekocht op een allereerste stoffenspektakel). Samen met de zakken zou die groene punta sowieso zwaarder worden en misschien het geheel in evenwicht houden. Het evenwicht is er ook wel wat (alweer niet genoeg denk ik, alweer een foute stoffenkeuze) maar ik ondervind hier dus nog maar eens hoe belangrijk de stoffenkeuze is bij de Ishi. Voor de contest zal ik dus nog even goed nadenken over wat en hoe, alle tips zijn alweer meer dan welkom!

Blijf alsjeblief nog even hangen of kijk gewoon naar de foto’s want er komen nog 3 stuks aan, het is veel (I know) maar het is dan ook een inhaalmanoeuvre, hierna ligt er niks meer klaar, enkel nog te doen!

Ik maakte nog een Jacob van Zonen 09 voor de zoon in een leuke Lillestoff die hier al even lag te wachten. Ik werkte de bovenkant af met boordstof (zindelijkheidstrainig in het achterhoofd) en maakte de 92. BOEM, PATS, het was weer van dat! Te groot! Daarna kwam het verstand, in tricot neem je best een maat kleiner en ik had dat kunnen doen aangezien ik de Jacob een maat verkleind had eerder maar daar was de zoon uitgegroeid dus verdiende hij al wel een 92 (hij is dan ook al 2).
Hij zal er dus nog in moeten groeien!

   

Almost there…want ik maakte ook nog een verjaardagsjurk voor een onthaalkindje van mijn mama, niks mis aan, helemaal juist en oh zo mooi. Enige opmerking is dat ik me de volgende keer eens aan een doorlopende print waag! De Louisa van Compagnie M in een candy shop van bij den Depot.

   
 

En dan…last but not least een heel schattige badjas voor de pop, matching met die van de dochter want deze pop mag wel in bad! Opgepast cuteness overload, het beste als laatste bewaren!

   
 

18 gedachtes over “Bloginhaalmanoeuvre part 2

    • sofiemeerschaege zegt:

      Bedankt!
      Ik vind deze Ishi ook heel mooi qua kleurencombo maar het oker flatteert mn dochter niet zoals ik gehoopt had. Die Lotta zal ze uiteindelijk wel dragen hoor maar ik kon mezelf wel voor de kop slaan dat ik dacht dat canvas makkelijk te rimpelen was :-p

      Like

  1. An (StraightGrain) zegt:

    Ik vind dat je toch wel héél streng bent voor jezelf. De stofcombinatie van de Lotta bijvoorbeeld, vind ik echt prachtig, net zoals die van de Ishi. Als je zo’n sterke combinaties maakt kijkt niemand naar de details waar jij op gefixeerd bent, Sofie! Stuur die laatste dus toch zeker maar in voor de wedstrijd πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • sofiemeerschaege zegt:

      Het is waar An, ik ben te streng voor mezelf. Heeft wat te maken met het andere deel van mn blog ;-). Dat zijn de laatste restanten dus ik kom er wel πŸ™‚
      ik zal deze Ishi dus zeker upgraden bij de contest! Merci voor de complimentjes!

      Like

  2. inspinration zegt:

    Ik zie weinig problemen met het rimpelwerk van de eerste Lotte, hoor, heel mooi! Leuk om al je stuks te bekijken, jammer dat je er niet helemaal tevreden over bent, hopelijk veranderd het nog als je ze straks op je kids kan zien, dan warm je misshien nog op, zo gaat het hier toch in ieder geval πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. Marie-Paule zegt:

    Volgend mij ben je gewoon veel te kritisch voor jezelf!
    Jammer van de Jacob die te groot is, maar daar is het nu tocj te warm voor en in het najaar gaat dat al veel beter passen!
    De Ishi en de Lotta vind ik echt super mooi! Toon eens een aanfoto…
    En door de drukke (mooie) print van de Candy Shop valt het niet op dat diz niet doorloopt. Plus geen enkel kleedje van de winkel heeft een doorlopende print, hoor!

    Liked by 1 persoon

    • sofiemeerschaege zegt:

      Merci! Onderussen al doorgedrongen dat ik best wat minder kritisch mag zijn :-p, die doorlopende print is gewoon een uitdaging op mijn to do list en ik zal binnekort Fin eens aan een mama modeshow laten meedoen, ze doet dat toch graag!

      Like

Geef een reactie

