Helemaal gek van Ishi!

Toen ik de Ishi van Straight grain zag passeren wist ik gewoon dat het de dochter op het lijf geschreven stond.  Deze Ishi is een nieuw patroon en heeft prinsessennaden (waarover straks meer) en grote zakken waar kleine (en natuurlijk ook grotere) meisjes allerlei prullaria in kunnen wegstoppen.

In mijn geval is het een klein meisje dat haar zakjes zal vullen, dus ik begon vrij vlug aan het patroon. Knippen en plakken, hopla (wat gemakkelijker gaat met een snijmachine, zeker als ze maar 3€ kostte in de kringwinkel) ik kon beginnen!  

Het uitdagende aan dit patroon is de combinatie van de stoffen en blijkbaar ook de prinsessennaden (maar dat zal u zo meteen wel lezen). Ik had al vrij vlug wat stoffen samengeraapt maar bedacht me toen dat ik misschien beter eerst een testkleedje maakte omdat de dochter heel vaak tussen bepaalde maten zit…ze is er ondertussen 2 geworden maar voor de straight grain kleedjes maak ik vaak de 18 maanden nog voor haar.  Zo ook deze keer.

  

Zoals je kan zien zijn deze combo’s nog vrij braaf en in het vervolg wil ik eigenlijk wat ‘stoutere’ combo’s maken maar met een kast vol stoffen zit die stoute/stoere/coole/wauw combo er voorlopig niet bij, hello stoffenverslaving! De eerste Ishi is dus niet in 1 van deze combinaties maar wel 1 uit een oud moemoe tafellaken dat een vriendin nog had liggen en I like moemoe stofkes! 

Alles werd geknipt en ik begon aan het kleedje, ik had ergens gelezen dat het niet lang duurde om ineen te zetten dus ik zag het heel goed zitten! Totdat ik dus aan die prinsessennaden begon…nu weet ik dat het niet zo moeilijk is maar toen dus niet…ik plaatste een -niet zo subtiele- oproep op een bepaalde facebookgroep en daar was Mieke om me even bij te staan.

Uiteindelijk moest ik gewoon horen dat het oké is om wat meer stof te geven in de krommingen en dat het normaal is wat ik deed en zag. Het klinkt raar wat ik zeg maar als je de Ishi zelf maakt dan zal je het wel merken.  Ik voelde me uiteindelijk bijna schuldig dat ik die niet zo subtiele oproep op fb had geplaatst want ik zag An van straight grain iedereen zeggen dat het helemaal niet zo moeilijk was en dat de testers er geen problemen mee hadden gehad enz…ik voelde me toch een beetje een beginnende naaister…sorry dat het niet direct lukte maar het was de frustratie die toen die post plaatste…

De dochter vond de Ishi geweldig en heeft er enorm van genoten in de Zoo, wat ik dan ook de ideale gelegenheid vond om foto’s te trekken. Bij deze…

 
Eigenlijk moet je er ook rekening mee houden dat je het ook nog moet kunnen combineren met iets dat al in je kast hangt voor als het kouder is…de freak in mij vond niks dat er goed genoeg bijpaste maar het kind moest toch iets aandoen…  

  Het werd gelukkig beter weer en het fotomodel in haar kwam even naar boven!

 

  
Deze laatste foto is inderdaad wat wazig maar ik vind het een heel mooie foto van mijn dochter, strompelend op haar pad…door de Zoo…

Wat ik zeker niet mag vergeten is zeggen dat ik gefoefeld heb, ik zal het dan toch maar doen, schoorvoetend…niet bij de prinsessennaden maar bij het geheel. Ik had het stukje in de tutorial over de zwaartes van de stoffen gelezen maar wou het er toch op wagen met mijn moemoe tafelkleed en ik heb het geweten…de zakken bleken uiteindelijk toch wat te zwaar te zijn en ik had geen zin om deze testversie uit elkaar te halen duuuuuus heb ik langs beide kanten van het tafelkleed een strook vlieseline gestreken om dezelfde zwaarte te verkrijgen. It made my day! Opeens viel de jurk goed en vond ik toch dat de dochter ze mocht/kon dragen. Op naar de volgende Ishi!

4 gedachtes over “Helemaal gek van Ishi!

  1. An (StraightGrain) zegt:

    Hij is echt prachtig geworden, Sofie! En hij staat je dochter zo zo mooi. Ik ben blij dat mijn tip over het tegentrekken van de stof geholpen heeft.
    En je moet je zeker niet schuldig voelen over je FB post; ik ervoer dat absoluut niet als een klacht over het patroon. Het is nu eenmaal de moeilikste stap. Misschien ook even rechtzetten: ik zei niet dat de testers er geen probleem mee hadden; ik zei dat de *meeste* testers er geen probleem mee hadden, en dat ik daarom niet zomaar een stuk van het patroondeel kon knippen (omdat die dan te weinig stof zouden hebben). Ik suggereerde dus zeker niet dat je er gewoon niks van bakte 😉
    Ik kijk uit naar Ishi #2!

    Like

    • sofiemeerschaege zegt:

      Dankjewel!
      Ik vind ook dat ze er heel mooi mee staat. En die fb post was even schrikken vanwege die aandacht die het opeens kreeg en ik nam aan dat er wel mensen waren die het probleem kenden. Ik heb ook nog niet zo veel naden met een kromming gestikt op die manier. Het was me dus inderdaad even niet duidelijk wat ik precies mis deed. Maar ondertussen is ze af geraakt en ik kijk uit naar de volgende! Het is echt een leuk patroon en daagt me uit, wat ik zeer leuk vind…uiteindelijk is het op die manier dat ik het meeste bij leer!
      Bedankt voor je reactie want ik zat er toch een beetje mee😋

      Like

Geef een reactie

